Hoe het zo ver is gekomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Geert & Christine Sman - WaarBenJij.nu Hoe het zo ver is gekomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Geert & Christine Sman - WaarBenJij.nu

Hoe het zo ver is gekomen

Door: geertenchristine

Blijf op de hoogte en volg Geert & Christine

08 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Vanaf 15 augustus zitten wij in China.
Eerst een paar dagen in Beijing en daarna door naar Yangshuo, een stadje met 60.000 inwoners in de provincie Guangxi, het zuiden van China.
We gaan werken voor VET China, kort voor Voluntary English Teaching China -- het vrijwilligerstakje van een commercieel taleninstituut.
In 2008 waren we ook al in Yangshuo, Geert aansluitend aan de Volvo-rally Bant to Beijing met buurman Hans, Christine na een reis met de Trans Mongolië Express met Agda.

We vonden de mensen zo aardig, het landschap zo adembenemend, de kinderen zo schattig en de cultuur zo fascinerend dat we ter plekke besloten hebben om voor langere tijd terug te komen.
Christine had in de trein een Duitser ontmoet die als vrijwilliger Engelse les zou gaan geven.
Wij bedachten dat wij dat ook wilden.
Een paar dagen later hadden we ons 'sollicitatiegesprek' met Laurie, een Canadees die VET China heeft opgezet.
Vandaar dus...

• 11 Augustus 2011 - 22:04

David:

Veel succes in China, geniet ervan.
    Buurman van 181

• 13 Augustus 2011 - 14:22

Philip:

Beste Christine en Geert,
    Geweldig initiatief.
    Ik kijk graag over jullie schouder mee.
    Een hele goede reis en tijd gewenst.
    Beste Groet

• 14 Augustus 2011 - 06:13

Shaun:

Have a wonderful time both of you! Safe journey!

• 14 Augustus 2011 - 13:08

Ellen (Chinese Les):

! !

• 14 Augustus 2011 - 13:10

Ellen:

Sorry, Chinese karakters komen niet door. Er stond: goede reis!

• 15 Augustus 2011 - 11:23

Genoveva:

Veel succes. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• 15 Augustus 2011 - 13:30

Tony In Uganda:

Succes met de reis en vooral met het verblijf. Reizen is ergens langskomen; verblijven is ergens zijn!

• 15 Augustus 2011 - 15:46

Petra:

Ben gisteren samen met Angel in gedachten met jullie meegereisd en ben nu heel nieuwsgierig naar jullie eerste belevenissen. Ik wens jullie veel inspirerende momenten toe!

• 16 Augustus 2011 - 07:38

Martijn:

Ziet er nu al leuk uit!! Ik heb helaas thuis nog geen internet (net verhuisd), maar kan op het werk ook af en toe wel even spieke :-)

Heel veel plezier!!!

• 16 Augustus 2011 - 14:58