Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Geert & Christine Sman - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Geert & Christine Sman - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: geertenchristine

Blijf op de hoogte en volg Geert & Christine

17 Augustus 2011 | China, Peking

Fantastische eerste twee dagen in Beijing. De eerste dag kwamen we wat traag op gang door slaapgebrek, het was ook even wennen aan de hitte hier.
en aan de andere wereld: Geert heeft al drie keer z'n hoofd gestoten aan de lage deurposten.
Facebook en Twitter doen het hier niet.

Blij te constateren dat ons Chinees een beetje begrepen wordt; de taxichauffeur die ons naar het hotel bracht was helemaal blij toen Geert xiayu (regen) zei. Van gesprekken om ons heen vangen we af en toe een woordje op, dat wordt hopelijk de komende weken en maanden stukken beter.

's Avonds gegeten met twee Nederlanders die hier een bedrijf hebben opgezet.
Thais - op hun verzoek, ze eten al zo vaak Chinees - in een moderne wijk vol expats en hippe Chinezen.
Dinsdag op stap met een Nederlander die bij een groot Chinees advocatenkantoor werkt.
Hij woont bewust aan de andere kant van Peking, in het niet op buitenlanders georienteerde Westen van de stad.
Boeiend om te horen over culturele verschillen. Verschillende manieren bijvoorbeeld om indruk te maken op je klanten: in China door middel van foto's met gezagsbekleders en eerdere klanten, terwijl in Westerse landen een vergaderzaal-met-uitzicht.

Nu op weg naar onze volgende bestemming: we vertrekken zo richting vliegveld voor de vlucht naar Guilin.

• 17 Augustus 2011 - 08:39

Chiel Tromp:

Ha goed om te horen dat het goed gaat. Leuke foto's!
    Een leuk verhaal zo uit het verre China, maar toch ook zo dichtbij...
    succes Geert met de deurposten, zo herkenbaar :) wees maar blij dat je niet zo lang bent!

• 17 Augustus 2011 - 18:53

Loes:

Hé Christine en Geert, zondagochtend nog samen op Schiphol en nu aan de andere kant van de wereld. Leuk om al zo snel wat van jullie te lezen en te zien. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ga jullie volgen!

• 17 Augustus 2011 - 19:30

Noor Lucassen:

Wat een goede start maakten jullie; alleen Geert moet een koppie kleiner worden!! Leuk jullie zo te volgen; in stille afwachting voor verder...

• 18 Augustus 2011 - 10:55

Helma:

Gearriveerd! Er zullen nog veel meer cultuurverschillen zichtbaar worden. Ik ben benieuwd..Ik zie uit naar de verslagen. x

• 19 Augustus 2011 - 05:24

Miebeth:

bloq ziet er heel mooi uit en werkt goed; zelf voor mij. Leuk te horen dat jullie echt zijn aangekomen in China met de hitte, taal, cultuur (en drukte?). fyne reis; groetjes uit A'dam

• 28 Augustus 2011 - 18:04

Tilly Lucassen:

hoi globetrotters,
    Ik ben inmiddeles al aan het vijfde verslag van jullie belevenissen.
    Allemachies wat beleven jullie veel.
    en ik geniet er van ,MET foto,s!!
    Dat schoolbord met: wat maakt mij blij/aan het lachen.
    christien,met de chinese tekens op de achtergrond en Geert een sweet teacher.
    Succes gwenst met het verdragen van de hitte en met het vervolg van jullie verslag.
    Adios Tilly